Азис най-търсен навън, не хваща микрофона за по-малко от € 20 000

БГ промоутъри продават Енрике в Европа за € 600 000 на шоу

Агенция Монитор - петък, 10-11-2017 - 18:37

Попмузиката ни е на командно дишане в Европа, 50% от ангажиментите на фолка са по сватби

БГ промоутърството успя да надскочи себе си и да излезе извън границите на страната. Родна продуцентска компания стъпи на европейския пазар, като пое три от шоутата из Европа на латиноидола Енрике Иглесиас. По груби сметки инвестицията за всеки подобен концерт струва около 600 000 евро. Проверка на „Монитор“ показа, че макар попмузиката ни да е на командно дишане в Европа, родни изпълнители все по-често излизат зад граница, като първенството държи Азис. Той е най-търсен навън и прави по около 20 концерта на година.

След като организира двата суперуспешни концерта на Енрике Иглесиас през 2015 г. и 2016 г. в „Арена Армеец“, „Арт БГ“ станаха първият български промоутър, рискувал да стъпи на европейски пазар, поемайки логистично и финансово три от шоутата на звездата. Тази пролет по покана на нашенците латиноидолът докара до истерия женската част от населението на Стокхолм, Гданск и Берлин. Въпреки мащаба на ивентите цялата тежест – от наем на звук до строеж на сцена, охрана и кетъринг, е реализирана от шестчленен екип, научи „Монитор“. Българският фактор е ключов в случая не само като организация, но и за оптимизация на разходите – правейки световна продукция зад граница, фирмата действа по европейски цени. Така например ако в София за храната на Енрике и екипа му в бекстейджа са се дали не повече от 1000 лв., то навън калкулацията доближава 3000 евро. Наемът на германци за звук и осветление пък излиза два пъти по-скъпо от това да си докараш техника и специалист по саунда от София до Берлин. За да се случи подобен лайв в зала с капацитет от 10 000 места, грубата инвестиция е около 600 000 евро.

„АРТ БГ“ развиват дейност на Стария континент и с откупуването на култови мюзикъли като „Котките“ и „Евита“. Мъркащата свита на Андрю Лойд Уебър те заведоха в Загреб, Краков и Солун, а за да докарат представлението у нас преди това инвестираха над милион евро.

С подобно ноу-хау, макар и в далеч по-малки мащаби, могат да се похвалят и Moko Solution, които поддържат силна балканска линия във вноса и износа на артисти – започнаха с Цеца Величкович в Несебър и София, за да я поканят и в Лондон, а този септември по тяхна покана Лепа Брена напълни зала Troxy, в която са пяли и БГ светила като Лили Иванова и Васил Найденов.

 

Подробности четете в хартиеното издание на „Монитор“!

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.