Гамата от кросоувъри се предлага с богата комбинация от двигатели и задвижване.
Снимки Nissan

От концепция до лидер в сегмента

Денислав Стоянов - четвъртък, 16-06-2016 - 16:00

Nissan последва тенденциите на пазара и създаде гама от кросоувъри

През 2002 г. екип от 25 човека от отделите за продуктово планиране, инженеринг, дизайн и бизнес развитие на Nissan започва 12-месечен проект в техническия център на компанията в Япония, за да разработи следващото поколение Nissan Almera. Замислен предварително да стъпва върху малко по-големи размери спрямо предходното поколение, той трябва да се конкурира със Seat Altea и Volkswagen Golf Plus. Около 9 месеца след началото на процеса, на 13 декември 2002 г., екипът стига до решението, че новият модел не е жизнеспособен и не демонстрира иновацията, която Nissan иска да представи или която клиентите са свикнали да очакват от водещ автомобилен производител. Така се ражда идеята за направата на нещо от рода на мини Murano, който трябва да премахне част от бариерите пред това да притежаваш всъдеход, който от своя страна вече е натрупал популярност в предходните години.

Кросоувърите X-Trail, Juke и Qashqai, предлагат стил, ефективност и модерни технологии.

През 2002 г. всъдеходите започваха да набират популярност. Това остана единственият сегмент, който продължаваше да бележи стабилен ръст в Европа с продажби от 316 000 бройки през 2002 г. По това време целият пазар на SUV в Европа възлиза на 1,26 млн. бройки. Въпреки това, пред традиционните купувачи на пътнически автомобили все още стоят съществени бариери за закупуването на подобен тип автомобил, като икономичност, лошо качество в интериора, шум в купето, прекалено големи размери за маневриране в града и обща пригодност за ежедневието. Инженерите от Nissan успяват да премахнат някои от тези пречки, като вземат от най-добрите черти на семейния хечбек и добавят елементи от високопроходимите автомобили, които са най-атрактивни за клиентите. Така се ражда идеята за първия кросоувър, както го познаваме днес.

Миналата година продажбите на кроусовърите Nissan в Европа надхвърлиха 400 000.

Следва период на тестове и сравнителни анализи, за да може екипът да оцени смисъла от създаването на автомобил, който не се различава от X-Trail, но предлага комфорта и експлоатационните разходи на пътнически автомобил, ограничени в рамките на семеен хечбек. Като модел, предназначен първоначално само за европейския пазар, на инженерите в Европейския технически център на Nissan във Великобритания е възложена задачата да разработят концепция за това, което в крайна сметка се превърна в първото поколение Qashqai.

Гамата кросоувъри включва и спортния Juke Nismo RS с мощност 214 к.с.

Самата идея е много проста – от традиционен SUV е направен по-евтин, по-маневрен и компактен автомобил. От сегмента на всъдеходите са взети суровият дизайн, пространството в купето и комфортът за шофьора с по-високата позиция. Без следващ прецедент и без пряк конкурент, с който да се сравнява, Nissan разработва тази нова порода кросоувъри, която започва от Qashqai. Чрез запазване на по-високата позиция на седене, по-големите колела и просвета на SUV, но преработвайки купето, за да може пътникът да се чувства все едно седи в автомобил, подобен на хечбек, а не върху него, инженерите усещат, че могат да разработят кола, която да се хареса едновременно на собствениците на хечбек и SUV. Високата позиция на подлакътника, високите страни и вдъхновената от хечбеците конфигурация на централната конзола дадоха на Nissan ориентиран към водача интериор, който да се хареса на водачите на хечбеците, както и привлекателността за шофиране за иновативния нов модел - Qashqai.

Прототипът на Nissan Qashqai беше показан на автосалона в Женева през 2004 г.

Първият Nissan Qashqai беше представен като концептуален модел на автосалона в Женева през 2004 г., като беше посрещнат със смесени отзиви. Автомобилните медии не бяха склонни да приемат, че има пазар за новия претендент на Nissan. По време на закрит зимен тест през януари 2006 г. във Финландия, представители на част от медиите имаха възможността да тестват новия прототип за първи път, признавайки уникалното му позициониране.

Първият Nissan Qashqai беше представен на изложението в Париж през 2006 г.

Новият Nissan Qashqai беше представен пред световната публика по време на изложението в Париж през 2006 г., а в продажба влезе през февруари 2007 г. Независимо от първоначалната сдържаност, той се превърна в най-успешният модел в 80-годишната история на Nissan. Към края на 2007 г. вече са продадени близо 100 000 бройки от Qashqai в Европа, а сега - 9 години по-късно, в световен мащаб са реализирани над 2,6 млн. автомобила.

През 2010 година Nissan лансира своя първи малък кросоувър – закачливия Juke.

През 2010 г. Nissan отново пое лидерството с лансирането на Nissan Juke – първият малък кросоувър, извеждайки друг напълно нов сектор на масовия пазар. Juke успя да реализира над 650 000 бройки само в Европа и над 1 млн. в световен мащаб, издълбавайки пазар за малките кросоувъри, който днес се изразява в годишни продажби от 700 000 бройки в Европа.

През 2014 г. беше лансиран новия X-Trail, който завършва гамата от кросоувъри.

Новото поколение на X-Trail, лансирано през 2014 г., завършва гамата, привличайки по-традиционните купувачи на високопроходими автомобили. Миналата година продажбите на кроусовърите Nissan в Европа надхвърлиха 400 000, съставлявайки комбиниран пазарен дял от 12,7%. През 2014 г. над 240 000 клиента избраха новаторския Nissan Qashqai заради неговия стил, ефикасност и модерни технологии. Днес Nissan предлага широка гама от кросоувъри, предлагащи се с по-богата комбинация от двигатели и задвижване.

Тагове:  NissanJukeQashqaiX-Trail

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.