В средата на широката радиаторна решетка е поставена огромна трилъчева звезда.
Снимки Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Coupe излиза срещу BMW X6

Денислав Стоянов - събота, 28-05-2016 - 19:00

Високопроходимото купе от Щутгарт е достоен конкурент на бавареца

Конкуренцията между германските автомобилни гиганти винаги е била ожесточена. През 1997 година се появи първият луксозен кросоувър Mercedes ML, а две години по-късно дойде и отговорът на баварците в лицето на BMW X5. Когато през 2008-а от Мюнхен показаха BMW X6, малцина прогнозираха пазарния му успех, а конкурентите от Щутгарт изчакаха твърде много, за да се убедят, че формулата „Кросоувър-купе” е печеливша. През 2014 г. на автосалона в Пекин германците от Mercedes-Benz за първи път показаха прототипа Coupe SUV, с който ясно заявиха, че ще направят достоен конкурент и в този нишов сегмент. Серийният модел трябваше да се казва MLC, но тъй като хората от Mercedes-Benz смениха наименованията на високопроходимите си модели, първото кросоувър-купе от Щутгарт дебютира като GLE Coupe.

Задните светлини са тесни и продълговати, и са свързани с хромирана лайсна над тях.

Както показва името, новият Mercedes-Benz GLE Coupe е близък роднина на GLE, който всъщност е обновеният вариант на ML или известен още като M-Class. Той е малко по-голям от своя брат с дължина от 4900 мм и междуосие 2915 мм. Широчината е увеличена до 2003 мм, а височината е намалена до 1700 мм. Силуетът на новия GLE Coupe изглежда значително по-динамично от този на своя „брат”, най-вече благодарение на наклоненото задно стъкло като купе, повдигнатата задница и високата линия на прозорците. Големите фарове са изцяло светодиодни и са допълнени с извити дневни LED светлини.

Задните светлини са тесни и продълговати, и са свързани с хромирана лайсна над тях.

Капакът е с изпъкнали ребра, а страничните повърхности са релефни. Отзад светлините са тесни и продълговати, свързани с хромирана лайсна. В бронята са интегрирани светоотразителните светлини. Въпреки спортния дизайн на горната част, моделът е с повишена проходимост, което личи по големия пътен просвет от 212 мм, разширените предни и задни калници и особено по защитните пластмасови панели по цялата каросерия. Версията с пакет AMG се отличава по разширените въздухозаборници в предната броня, аеродинамичния бодикит и огромните 21-инчови алуминиеви джанти.

В горната част на централната конзола е прикрепен 8-инчов сензорен екран във вид на таблет.

В интериора на новия Mercedes-Benz GLE Coupe преобладават хоризонталните линии. За тапицерията на салона са използвани висококачествена кожа, скъпо дърво и полиран алуминий, а срещу доплащане могат да се поръчат и елементи от карбон. Облицовката на волана с три лъча е с перфорирана кожа в зоните за хващане, което осигурява по-добро сцепление за ръцете на водача. В горната част на централната конзола е прикрепен 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система Comand. Управлението на менютата се извършва с помощта на кръгъл джойстик, а като опция се предлага и сензорен панел. Бутоните са групирани много ясно и са разположени рационално.

Предните седалки са меки и удобни, като още в базовата версия те са оборудвани с отопление.

Предните седалки са меки и удобни, като още в базовата версия те са оборудвани с електрическа настройка и отопление. В спортния пакет AMG седалките са с по-изразителни странични опори. Високата позиция на седене осигурява отлична видимост напред и настрани, но обзорът назад е възпрепятстван заради малкия прозорец. Затова всички GLE Coupe са оборудвани с камера за задно виждане.

При необходимост на задната седалка в GLE Coupe могат да седнат и трима пътници.

Обширното пространство във високопроходимото купе позволява и на двата реда седалки да седнат хора с висок ръст и едро телосложение. Пространството за главите и краката е много щедро, като дори и отзад комфортно ще се чувстват хора с ръст до 1,85 м. На задната седалка в GLE Coupe са оформени две места, но за къси разстояния могат да седнат и трима пътници. Обемът на багажника е 650 л, а със сгънати задни седалки нараства до 1720 л.

Ускорението до 100 км/ч отнема 7 секунди, а максималната скорост е 226 км/ч.

Новият Mercedes-Benz GLE Coupe се предлага с няколко динамични бензинови турбодвигателя с директно впръскване на горивото с мощност от 333 до 585 к.с., но най-предпочитан е моделът с 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 258 к.с., който съчетана прилична динамика и нисък разход на гориво. Предимството на агрегата е сериозната тяга на ниски обороти. Огромният въртящ момент от 620 Нм е на разположение още от 1600 об/мин и остава постоянен до 2400 оборота. Двигателят е много тих и ако не го пришпорвате трудно ще разберете, че това е дизел. Ускорението до 100 км/ч отнема 7 секунди, а максималната скорост е 226 км/ч. Турбодизеловият мотор е съчетан с новата 9-степенна автоматична скоростна кутия 9G-Tronic, която много гладко сменя предавките и в същото време работи достатъчно бързо, като има и ръчен режим на превключване. Дизеловият двигател е много ефективен, като в града огромният всъдеход харчи около 9 л/100 км, а на междуградски път - 7 литра. При динамична езда разходът скача до 12-13 на сто.

Моделът е с повишена проходимост, което личи по големия пътен просвет от 212 мм.

Всички варианти на Mercedes-Benz GLE Coupe са със задвижване на четирите колела, което осигурява добро сцепление, а векторното разпределение на тягата предотвратява подобрява пътното поведение в завои. Управлението е прецизно и предава директна обратна връзка. Всъдеходът не вози толкова меко, колкото неговия брат GLE, но все пак запазва добър комфорт на возене. В острите завои се усеща страничното наклоняване на големия SUV, най-вече заради значителното му тегло. В режим Sport адаптивните амортисьори са по-твърди, управлението е по-остро, а предавките се превключват при по-високи обороти, което прави колата по-стабилна с висока скорост в завоите. За подобряване на комфорта като опция за GLE Coupe се предлага въздушно окачване Airmatic, което променя пътния просвет на колата между 180 и 255 мм. Могат да се поръчат и активни стабилизатори за намаляване на нежеланото наклоняване на каросерията в завои. Шумоизолацията е впечатляваща и не допуска в салона никакви странични звуци дори при скорост 130-140 км/ч.

Под предния капак е 3,0-литровият 6-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 258 к.с.

Mercedes-Benz GLE Coupe 350d 4Matic

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

258 к.с. максимална мощност при 3600 об/мин

620 Нм въртящ момент при 1600-2400 об/мин

7,0 секунди ускорение от 0-100 км/ч

226 км/ч максимална скорост

6,9 л/100 км среден разход на дизел

180 г/км емисии на СО2

149 868 лева цена на модела

Тагове:  Mercedes-BenzMercedes

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.