На външен вид Leon TGI е също толкова елегантен и спортен, колкото и стандартния модел.
Снимки SEAT

Seat Leon стига от София до морето за 20 лева

Денислав Стоянов - понеделник, 29-08-2016 - 15:00

Хечбекът на метан е за хората, които пътуват често и на дълги разстояния

Спомняте ли си задачите по математика от движение. Всички, които обичат да пътуват често и на дълги разстояния, търсят решението на една доста трудна задача. От град А към гръд В тръгва автомобил. Ако разстоянието между двата града е 400 км, колкото е например от София до Поморие, какъв трябва да бъде автомобилът, за да може стойността на горивото да не надхвърля 20 лева? На пръв поглед повечето хора смятат, че тази задача няма решение, но има и то се казва Seat Leon TGI. Абревиатурата TGI означава Turbo Gas Injection, т.е. автомобилът се задвижва от турбодвигател с директно впръскване, който фабрично работи на бензин и природен газ, популярен у нас като метан. Ето какво показват простите сметки.

Резервоарът за метан събира 15 кг, така че пълненето „до горе” излиза на водача не повече от 18,75 лева.

При среден разход от 3,5 кг метан на 100 км и при цена на метана от 1,25 лева за килограм, разстоянието от 400 км се изминава с 15 кг метан, който струва 18,75 лева. За водачите, които обичат високите скорости и шофират по магистралата с позволения лимит от 140 км/ч, разходът няма да бъде 3,5 кг/100 км, а около 5-6 кг, така че за тях цената на горивото ще бъде в порядъка на 25-30 лева или трябва да заредят на определени места, където метанът е по-евтин.

Средният разход от 3,5 кг на 100 км е напълно постижим, ако не карате като състезател по пътищата.

Семейният хечбек Seat Leon TGI е проектиран да работи както на бензин, така и на природен газ. В България вече има около стотина метанстанции, което позволява зареждане на природен газ в почти всеки град у нас. На пръв поглед не е ясно, че това е най-икономичният вариант на Seat Leon. Вариантът TGI е също толкова елегантен, просторен и пъргав, колкото и модела с бензинов двигател. Това, което отличава Seat Leon TGI от стандартния модел е скрито под атрактивната каросерия.

Под предния капак има фабричен 1,4-литров 4-цилиндров турбомотор, работещ на метан и на бензин.

Под предния капак се намира фабричен 1,4-литров 4-цилиндров турбомотор с мощност 110 к.с., който работи на природен газ и на бензин. Разходът на бензин също е много нисък и благодарение на 50-литровия резервоар, общият автономен пробег се увеличава до 1300 км. Инженерите от Seat са приспособили под дъното на багажника олекотения резервоар за метан. Процесът на зареждане е лесен и чист. Клапанът за пълнене на резервоара с метан се намира под същия капак, където е и отворът за наливане на бензин. Единственият недостатък е липсата на резервно колело, тъй като на неговото място е поставен резервоарът за природен газ.

След 3000 об/мин колата се променя напълно и в нея се събужда спортната натура на Leon.

Звукът на двигателя е почти недоловим в салона, но когато стрелката на оборотомера премине 3000 оборота, интериорът се изпълва с приятно ромолене. Тогава колата се променя напълно и в нея започва да се събужда спортната натура на Leon. Шофьорът усеща силата при ускорение. Двигателят е еластичен и разполага със завидната тяга от 200 Нм в широкия интервал от 1500 до 3500 об/мин, така че моделът винаги може да се ускори пъргаво, стига да изберете най-подходящата предавка на 6-степенната механична скоростна кутия. Скоростният лост има кратък ход, а превключването на предавките е точно.

Окачването е еластично и поглъща повечето от неравностите и дупките на пътя без да друса.

На пътя Seat Leon TGI се държи предсказуемо във всички ситуации. Директното кормилно управление изпъква най-добре при движение по планински път с много завои. Ниският център на тежестта прави Leon стабилен в завоите, а страничните наклонявания не се усещат от пътниците. Твърдото окачване, острият волан и изцяло новата платформа от Volkswagen помагат на водача да се почувства като едно цяло с колата. Окачването е еластично и поглъща повечето от неравностите на пътя без да друса, но трябва да се внимава с големите дупки.

Стремителният поглед и радиаторната решетка по нищо не се различават от стандартния модел.

Външният вид на Seat Leon TGI по нищо не се различава от стандартния модел. Той балансира на тънката граница между зашеметяващ младежки автомобил и стилен семеен превозвач. Чистите линии, стремителният поглед, радиаторната решетка и огледалата за обратно виждане с формата на трапеци са типични за съвременния спортен стил, което потвърждава амбициите на испанците за високо място в С-сегмента. Задната част на модела го отличава в тълпата на градския трафик също със стилни LED светлини. Дори и джантите са подбрани специално за да подсилят спортния облик на автомобила.

Задната част на модела го отличава в тълпата на градския трафик също със стилни LED светлини.

За разлика от екстериора, интериорът на Seat Leon TGI е по-сдържан. Всичко в него е добре подредено и няма нищо излишно. Ергономията е отлична, като всичко необходимо е пред погледа на водача, а уредите на таблото се намират на една ръка разстояние. Дисплеят на приборното табло не е претрупан, а показва най-важната информация за движението. Бутоните са големи, а всички превключватели са отчетливи. Меката пластмаса е приятна на пипане. Водачът и пътникът до него седят в ергономични седалки, които осигуряват удобна вертикална позиция на седене, която не уморява тялото дори и на дълги разстояния.

У нас Seat Leon TGI се предлага в ниво на оборудване Style, а цената от 33 470 лева с ДДС.

Хечбекът Seat Leon TGI е един чудесен автомобил за евтино придвижване, който се отличава с атрактивен дизайн, удобен интериор, динамичен двигател и спортно пътно поведение. У нас колата се предлага в ниво на оборудване Style, а цената от 33 470 лева с ДДС изглежда напълно адекватна за това, което предлага автомобила.

Seat Leon 1.4 TGI

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

110 к.с. макс. мощност при 4800-6000 об/мин

200 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

9,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

202 км/ч максимална скорост

3,5 кг/100 км среден разход на метан

94 г/км емисии на СО2

33 470 лева цена на модела

Тагове:  SeatметанLeon

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.