Излъга, че има производство в КПКОНПИ, а депутатът сам поиска становище

Пеевски атакуван от Фабриката и с новина менте за проверка

Агенция Монитор - петък, 02-03-2018 - 18:54

Прокопиев вдигна норматива – пишат по 10 фалшиви новини на ден

Фалшива новина, че антикорупционната комисия проверява Делян Пеевски заради участието му в законопроекта за медийната прозрачност, произведе медийната Фабрика за манипулации на олигархията.

Манипулацията беше продуцирана по изпитаната верижна схема на уж конкурентните медии от Фабриката за фалшиви новини. Този път първоизточник беше „Клуб Z“ на фармацевтичния олигарх Огнян Донев. С гръмкото заглавие "Антикорупция" ще проверява Пеевски за конфликт на интереси“ те маскираха една иначе рутинна информация.

Става въпрос за искане

на самия Делян Пеевски

да получи становище дали проектозаконът, който внесе заедно с колегите си от ДПС Йордан Цонев, Хамид Хамид и Велислава Кръстева, представлява конфликт на интереси. Нашият издател внесе своята позиция в дирекция „Правна“ на НС с искане да получи становище по случая още преди две седмици. От парламентарната администрация са постановили, че според последните промени в закона новата Комисия за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобито имущество (КПКОНПИ) е компетентният орган по случая. Съответно КПКОНПИ трябва да излезе със становище по искането на Пеевски, а от там са съобщили, че при тях още няма такова искане. В интерес на истината всичко това е описано дори от „Клуб Z“, но доста манипулативно, и то украсено с абсолютно лъжливото заглавие. Минути бяха нужни на „конкурентите“ в бранша „Медиапул“ на бившата говорителка на Костов Стояна Георгиева и „Дневник“ на олигарха Иво Прокопиев да препечатат текста и да мултиплицират същото лъжливо заглавие. Тези медии може и официално да са конкуренти на пазара за аналитични онлайн издания, но както разкриха стенограмите от „АРГО-гейт“, са в тайно съглашение за създаване на общи пропагандни кампании в услуга на олигархичните им собственици. Въпросната фалшива новина беше поредното доказателство за това, като тя самата е резултат от

вдигнатия междувременно

дневен норматив за манипулации

От една новина менте на ден при старта на цялата клеветническа кампания в момента нормативът е вдигнат от Прокопиев на десет за денонощие.

Схемата, по която Фабриката за фалшиви новини подменя реалността, неколкократно е разкривана от медиите от нашата издателска група „Телеграф“, „Монитор“, „Политика“ и Агенция Монитор. Ние бяхме първите медии, които обявиха война на фалшивите новини в България. Веригата на манипулации започва именно от плетеницата интернет сайтове, които пускат фалшиви новини. После опорните точки от тези дезинформации се повтарят от глашатаите им в националните телевизии, където олигарсите са си създали цели гнезда от послушни журналисти, предоставящи трибуна на въпросните говорещи глави. Така изпрана от няколко източника, лъжливата информация се пробутва дори в интернет енциклопедията „Уикипедия“, където пък са инфилтрирани обучени писачи на свободна практика, в масовия случай работили за медиите на Прокопиев. Повторена 100 пъти и веднъж официализирана през „Уикипедия“, лъжата се превръща по модела на Гьобелсовата пропаганда в истина за необременените с подробности читатели в мрежата. Както съдружникът на Прокопиев в „Икономедия“ Теодор Захов се хвалеше, обикаляйки като Бай Ганьо из Европа, стратегията на управляваната от него медийна мрежа е популярната FUD (от англ. - „страх, несигурност, съмнение“). Нескончаеми лъжи по адрес на някого, които са толкова много и толкова постоянни, че аудиторията се стресира от постоянните клевети и дори няма нужда да им се предоставят доказателства.

 

Разтресе ги паника, сменят опорните точки

Паниката от осветяването на медийната собственост сериозно разтресе медиите от Фабриката за фалшиви новини и те рязко смениха опорните точки срещу законовите инициативи по тази тема. Законови промени в тази насока обявиха, че готвят, и от правителството на последното заседание на Министерския съвет в сряда. Първите реакции на „Медиапул“ и „Дневник“ бяха в стила „постна интрига“. Тъй като Пеевски и колегите му от ДПС първи предложиха такива поправки, с инициативата на кабинета те се обезсмисляли. Само два дни по-късно обаче твърденията, че на Борисов не му харесал проектът на Пеевски и че кабинетът така правел излишни неговите предложения, тихомълком бяха изтрити от „Медиапул“ и „Дневник“. Вместо това „Капитал“ помести редакционен коментар, в който се твърди, че със своята инициатива кабинетът помагал на Пеевски да си прокара предложенията, че даже се направи опит да се компрометират конкретните министри, които са в работната група за изсветляване на медийната собственост. Причината е, че за сайтове като „Капитал“, „Медиапул“ и „Клуб Z“ няма значение кой точно подготвя законови промени за прозрачност в медиите. Проблемът се корени в една-единствена дума - „прозрачност“. Тази прозрачност ще разкрие мръсните им връзки и финансирането на ветрилото от сайтове около „Капитал“ на непазарен принцип с откраднати от олигархичните им собственици държавни пари.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.