Заседналият живот е рисков фактор за смъртност

Градинарството тренира равномерно всички мускули

Силвия Николова - събота, 08-04-2017 - 15:30

Един час разходка дневно храни ставите, забавя деменцията

 

Заседналият начин на живот е водещ рисков фактор за смъртността. Това предупреждава  Световната здравна организация, която го класира като четвърти по важност за по-ранното умиране. Нивата на липса на физическа активност се повишават в много страни, което дава сериозно отражение върху преобладаващите хронични болести и общото здравословно състояние на населението, твърдят още нейни експерти в официален доклад.
Нейните препоръки за физическа активност за здраве са главно фокусирани върху първичната превенция от хронични болести чрез движение.
За да бъде здрав човек, без костно-ставни заболявания, хипертония и редица други хронични заболявания, дължащи се на обездвижването, не е необходимо непременно
да се поти часове
наред във фитнес залата. Достатъчно е той да си направи един умерен режим за натоварване, който обаче да спазва неотклонно.
И за млади, и за стари се препоръчва поне един час на ден разходка в парка или поне ходене пеша. Заниманията в градината са отлично средство за раздвижване на всички органи и системи в тялото, тъй като копаенето, навеждането за подрязване на розите и разтягането при пръскане, например, буквално тренират гръбначния стълб. По този начин се раздвижват всички органи и системи в тялото. Кръвоносната система започва да работи по-активно, от което
оросяването
на мозъка
и крайниците се подобрява. Подхранват се и ставите. Движението се оказва идеално и ненатоварващо средство за забавяне на дегеративните увреждания на костно-ставната система, предотвратяването на хипертонични кризи, деменцията и дори паркинсон.
Това важи както за хората на възраст, така и за по-младите.
Изследване показва, че при хората, които правят едночасови разходки всеки ден и  упражняват някакъв вид спорт поне 150 минути седмично  нивата на мускулно-скелетните травми са почти нулеви. За да се намалят рисковете от тях, трябва да се започне с умерено натоварване, което да се увеличава постепенно във времето, но в никакъв случай да не се опитваме с прекомерни усилия от самото начало да компенсираме дългия период на обездвижване преди започването на заниманията.

Четири начина за спорт у дома

Да се тренира в зала или на открито под наблюдението и инстукциите на треньор е идеалният начин за интензивна физическа активност с постигане на отлични за здравето резултати. Не всички обаче имат възможност да си го позволят – твърде голяма заетост в офиса, грижи за децата, извънредни служебни занимания дори у дома. Това обаче не означава, че всичко е изгубено.
Да се спортува у дома не е мисия невъзможно. Съществуват четири начина, чието практикуваме вкъщи може да ни държи в много добра кондиция и  физическа форма.
Често подценявано, въжето за скачане е отличен фитнес аксесоар за поддържане на формата в домашни условия. То е комплексно упражнение, включващо мускулите на долната част на тялото, на корема, ръцете и раменете. Същевременно то е и идеален начин за отслабване, плосък корем, увеличаване на издръжливостта и борба с целулита.
Велоергометърът поддържа добър тонус, подобрява издръжливостта, развива мускулите, като същевременно щади ставите, извайва силуета и топи мазнините, освен това укрепва сърдечносъдовата система.
Няма по-добър начин за поддържане на формата в домашни условия и укрепване на мускулите на пояса от упражненията за корем.  Предният планк е базово упражнение – застанете с лице към пода с опорни точки предмишниците и пръстите на краката, стегнете коремните мускули и задръжте в тази позиция между 30 сек. и 1 мин. Тялото трябва да е под права линия от главата до петите като при лицевите опори.
Фитнес топката извайва тялото в дълбочина без много усилия. Макар и да натоварва главно коремните мускули (много е ефикасна за стегнат корем), тя  укрепва седалището. Колкото по-мека е топката, толкова по-лесно се  изпълняват упражненията. Започнете с по-мека топка и я напомпвайте спрямо напредъка си.

 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.