Фирмената радиаторна решетка е малко по-голяма, а фаровете са по-издължени.
Снимки BMW

Като умалена „седмѝца”

Денислав Стоянов - неделя, 23-10-2016 - 11:25

Новото BMW Серия 5 съчетава елегантен дизайн и спортна динамика

BMW 5-а серия се произвежда от 1972 г. и за това време по целия свят са продадени над 7,6 милиона автомобила. Сега щафетата поема седмото поколение на модела. Новия седан BMW Серия 5 носи заводското обозначение G30 и е малко по-голям от предшественика си – с дължина 4935 мм при междуосие 2975 мм. Новият модел споделя платформата на големия брат – седанът BMW Серия 7. Използваните алуминиеви и магнезиеви сплави са позволили да се намали теглото със 100 кг. Освен това новата „петица” на BMW има рекордно нисък коефициент на челно съпротивление от едва 0,22. Седмото поколение на седана BMW Серия 5 е спортно, елегантно и стилно. Най-важните новости са още по-високата динамика на управлението, забележителните асистиращи системи, недостижимо високото ниво на свързаност и нова иновативна система за управление. Така BMW Серия 5 разполага с най-добрите предпоставки да продължи успеха на уникалния си предшественик.

Извивките на задните стойки, релефните издатини и задните L-образни светлини запазват познатия профил.

Дизайнът на новото BMW Серия 5 коренно се различава от предшественика и значително наподобява новата Серия 7. Моделът запазва характерния профил с дълъг капак и изтеглен назад салон. Фирмената бъбрековидна радиаторна решетка е станала малко по-голяма, а фаровете са по-издължени и започват още от решетката. Светлините сега са напълно светодиодни още от базовата версия. Приликата със 7-а серия се подчертава от вентилационните отвори в предните калници. Извивките на задните стойки на покрива, релефните профилни стени, големите фарове и задните L-образни светлини са разпознаваеми черти за BMW. Въпреки че визуално много прилича на „седмицата”, новата Серия 5 се отличава с по-хармонични пропорции, които я правят да изглежда едновременно спортна и елегантна.

Екранът на мултимедийната система iDrive вече е 10,25-инчов, а самата тя може да разпознава жестове.

В интериора на новото BMW Серия 5 изпъква насочената към водача централна конзола и строгите хоризонтални линии на таблото. В най-луксозните версии показанията на приборите са изведени на дисплей с висока разделителна способност, а най-важните данни се проектират на челното стъкло. Екранът на мултимедийната система iDrive вече е 10,25-инчов, а самата система може да разпознава жестове. Навигационната система може да запомни любимите маршрути на водача. Салонът е станал по-просторен, а багажникът вече побира цели 530 литра.

Нарасналото междуосие от 2975 мм е осигурило достатъчно комфорт и пространство за пътниците отзад.

Стандартното оборудване на Серия 5 включва двузонов автоматичен климатик, адаптивен круйз-контрол със система за автоматично намаляване на скоростта. Сред новите опции са функцията за масаж на предните седалки, аудиосистемата с мощност 1400 вата, Wi-Fi и безжично зарядно за мобилни телефони. Също така могат да се поръчат автопилот за паркиране с дистанционно управление, система за разпознаване на пътните знаци, защита от сблъсъци и полуавтономно движение.

Салонът е станал още по-просторен, а обемът на багажника се е увеличил до цели 530 литра.

Първоначално новото BMW Серия 5 ще се предлага с два бензинови и два дизелови двигателя с турбокомпресор. Бензиновият 2,0-литров 4-цилиндров турбомотор в модела 530i развива мощност 252 к.с. и разгръща максимален въртящ момент от 350 Нм. Върховият мотор при новото BMW 540i е бензиновият 3,0-литров редови 6-цилиндров агрегат, който разполага с цели 340 к.с. и максимален въртящ момент от 450 Нм. При дизелите 2,0-литровият 4-цилиндров турбомотор в 520d развива мощност 190 к.с. и постига максимален въртящ момент от 400 Нм.

Пакетът M Sport включва по-твърди пружини, аеродинамичен бодикит и 19-инчови лети джанти.

Новото BMW 530d също демонстрира по-висока динамика и ефективност. С мощността си от 265 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нм то значително превъзхожда 6-цилиндровия редови двигател на предшественика си. Скоро след въвеждането на пазара BMW ще разшири двигателната гама на новата Серия 5. През март 2017 година на пазара ще бъде въведен и модела с Plug-in хибридно задвижване BMW 530e iPerformance, който комбинира 4-цилиндров бензинов двигател и електрическата тяга. Системната мощност достига 252 к.с. Най-спортният вариант на новото BMW Серия 5 ще бъде M550i xDrive с V-образен 8-цилиндров двигател с 462 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Освен базовия модел, всички варианти на новото BMW Серия 5 се комбинират серийно с 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Срещу доплащане се предлага и интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive.

Срещу доплащане се предлага и системата за задвижване на четирите колела xDrive. За модела ще се предлагат адаптивни амортисьори, активни стабилизатори за напречна устойчивост и завиващи задни колела. В опционалното оборудване остава и пакетът M Sport, включващ по-твърди пружини на окачването, аеродинамичен бодикит и 19-инчови лети джанти вместо стандартните 17-инчови.

Новото BMW Серия ще бъде показано официално пред световната публика на автосалона в Детройт през януари. Въвеждането на пазара на новата „петица” е насрочено за 11 февруари. Няколко месеца след това към седана ще се присъедини и комби BMW Серия 5 Touring, както и ново поколение на BMW Серия 5 GT.

Тагове:  BMW

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.