Космос

НАСА пуска следотърсач за обитаеми планети

Агенция Монитор - понеделник, 16-04-2018 - 14:01

НАСА ще търси близки до Земята екзопланети с нов тип салетит. Той се казва TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) и бе планирано да бъде изстрелян в орбита чрез ракета на SpaceX.

Сателитът ще има мисия с продължителност 24 месеца. Тя цели анализирането на "съседите" на Слънчевата система и основна задача е да се открият поне 50 близки до Земята планети, които да имат подходящи за живот условия. Астрономите очакват общо да се открият хиляди екзопланети, сред които да се отсеят и 50-те подходящи кандидати.

Сателитът има 4 широкоъгълни камери, които покриват около 85% от площта на небето. То е разделено на 26 сектора, като TESS ще ги наблюдава един по един. Сензорите на сателита ще измерват промените в силата на светлината на звездите, когато потенциални екзопланети минават пред тях. През първата година ще се анализират 13 сектора от южното небе, а през втората година 13 сектора от северното небе.

Методът на работа ще е сходен с този на телескопа Kepler, чрез който бяха открити над 2600 екзопланети. Но докато Kepler се насочваше към по-далечни обекти, между 300 до 3000 светлинни години разстояние, TESS ще се насочи към доста по-близки звезди - под 300 светлинни години. Освен това ще се гледат най-ярките близки звезди, което дава повече информация за екзопланетите. Учените очакват TESS да даде множество нови открития не само под формата на екзопланети, но и нова и допълнителна информация за тях, звездите и Вселената.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.