Зашеметяващият Jaguar XKSS e с покритие в специалния зелен цвят Sherwood Green.
Снимки Jaguar
За подбрани колекционери и клиенти на цена над 1 милион паунда

Jaguar XKSS възкръсна след 60 години

Денислав Стоянов - вторник, 29-11-2016 - 08:45

Деветте ексклузивни роудстъра като оригинала ще бъдат направени ръчно

През последните няколко години се наблюдава растяща любов към класическите автомобили и британците от Jaguar вече предлагат на най-ревностните си клиенти пресъздаването на легендарни модели от далечното минало. На автосалона в Лос Анджелис подразделението Jaguar Classic представи първия автентичен Jaguar XKSS, произведен след почти 60 години. Уникалният ексклузивен автомобил е автентично произведен по точните спецификации за 1957 г. от експертите на Jaguar Classic. Зашеметяващият XKSS е създаден от инженерния екип на Jaguar Classic преди производството на деветте автомобила от модела, които ще бъдат сглобени ръчно във Великобритания и ще бъдат доставени на клиенти от цял свят през 2017 г.

XKSS има дискови спирачки на четирите колела и гуми Dunlop със занитени джанти от магнезиева сплав.

Роудстърът XKSS първоначално е бил създаден от Jaguar като шосеен вариант на спечелилия състезанието „Льо Ман” модел D-Type, конструиран през 1956 г. През 1957 г. девет автомобила, предназначени за износ в Северна Америка, биват унищожени от пожар в завода на Jaguar в централна Великобритания, което означава, че са били създадени само 16 броя от суперспортния XKSS. По-рано тази година Jaguar обяви, че поделението Classic ще конструира деветте „загубени” спортни автомобила XKSS за подбрана група колекционери и клиенти. Те ще бъдат напълно нови, с последователни номера на шасито от дневника на XKSS. Всички автомобили в момента се продават на цена над 1 милион паунда всеки.

Рамите са заварени с бронз по същия начин като тръбите на шасито на оригиналния Jaguar XKSS.

Новият уникален XKSS е резултат от 18 месеца проучване и ще бъде използван като мостра, от която ще бъдат произведени деветте реплики. Първата реплика на XKSS, отговаряща на оригинала, е конструирана чрез комбинация от оригинални чертежи от архивите на Jaguar и модерни технологии. Инженерният екип на Jaguar Classic е сканирал няколко версии на XKSS от 1957 г., за да създаде пълно дигитално изображение на автомобила, от каросерията до шасито, включително всички необходими части. Каросерията на Jaguar XKSS е изработена от магнезиева сплав, както е било през 1957 година и понеже оригиналните калъпи за оформяне на каросерията не съществуват, конструкторите от Jaguar Classic произвеждат нов калъп по поръчка, базиран на оригиналната каросерия от 50-те години на ХХ век.

Отвътре XKSS е оборудван с перфектни реплики на оригиналните измервателни уреди Smiths.

Каросериите на деветте нови автомобила ще бъдат оформени по този калъп чрез традиционен метод, наречен ръчно шлифоване. Експертните инженери на Jaguar Classic са започнали работа с оригиналните рами и оттам са създали CAD, за да подпомогне конструирането на шасито. В сътрудничество с екипа на Jaguar Classic, създателите на рами Reynolds са получили задачата да създадат нови оригинални части по поръчка. Рамите са заварени с бронз по същия начин като тръбите на шасито на оригиналния XKSS. Репликите имат дискови спирачки Dunlop на четирите колела с помпа Plessey и гуми Dunlop със занитени джанти от магнезиева сплав в две части, съгласно спецификациите на оригиналния модел.

Под капака на XKSS е поставен 3,4-литров 6-цилиндров редови двигател от Jaguar D-Type с мощност 262 к.с.

Под предния капак на Jaguar XKSS е поставен 3,4-литров 6-цилиндров редови двигател от Jaguar D-Type с мощност 262 к.с. Двигателят има изцяло нови чугунени блокове и глави на цилиндрите и три карбуратора Weber DC03. Отвътре новият оригинал XKSS е оборудван с перфектни реплики на оригиналните измервателни уреди Smiths. Всичко, от дървото на волана през зърнестата кожена тапицерия на седалките до месинговите копчета на арматурното табло на XKSS, е точно такова, каквото е било през далечната 1957 г.

Направени са малки промени в спецификациите, само за да се подобри безопасността на водача и пътниците.

Направени са малки промени в спецификациите, само за да се подобри безопасността на водача и пътниците. Например горивната клетка използва здрави съвременни материали, за да поддържа използването на съвременни горива. Автомобилите за клиентите ще бъдат изработени ръчно, като процесът ще започне тази година и е изчислено, че конструирането на всеки нов оригинален Jaguar XKSS ще отнеме 10 000 човекочаса.

Тагове:  Jaguar

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.