Строгите прави линии и ъгли са останали в миналото, сега дизайнът е стремителен и обтекаем.
Снимки Тони Тончев
Новият семеен SUV е с гъвкав интериор със 7 места в три реда седалки

Land Rover Discovery съчетава проходимост и лукс

Денислав Стоянов - четвъртък, 06-04-2017 - 08:35

Британският всъдеход предлага най-добрите качества на приемлива цена

В новото Discovery британците от Land Rover са вложили всичко най-ценно от опита си в производството на легендарни всъдеходи като Defender и луксозни модели като Range Rover, като по този начин са направили най-добрият семеен SUV в света и то на една относително приемлива цена. У нас цените на новото Discovery започват от 97 000 лева с ДДС, като моделът предлага възможност за данъчен кредит. Новото Discovery е с привлекателна външност, но в същото време запазва характерните черти на семейството на Land Rover, като добавя оптимизирани пропорции и изискани повърхности. Отвътре новият модел предлага луксозен и гъвкав интериор със 7 пълноценни места за възрастни с три реда седалки. Луксозният интериор комбинира водещ дизайн с издръжливи, висококачествени материали и пространство за цялото семейство. Освен че качва седем пасажера, новото Discovery има огромен багажник и множество ниши за дребни предмети до всяка една седалка в салона.

Петата врата на новото Discovery е асиметрична, а тесните задни светлини са като разперени крила.

Едно от най-ценените качества на Discovery през последните 27 години, от създаването на първото поколение до днес, е неговата несравнима проходимост, която е изведена на още по-високо ниво в новото поколение. Архитектурата на новия Land Rover Discovery предоставя надвишаваща световните стандарти проходимост на всякакви терени. Не случайно моделът е наричан „Кралят на хълма”, тай като е неудържим на всякакви повърхности, независимо от метеорологичните условия. След като пътят свърши, новият Land Rover Discovery е в готовност да оказва хуманитарна помощ и може да опазва проекти по целия свят, като достига застрашени места и уязвими хора. Новото поколение се задвижва от динамични и екологични мотори Ingenium, а олекотената алуминиева конструкция спестява 480 кг и подобрява икономичността.

Новото Discovery вече е изложено в столичния шоурум на официалния вносител на марката у нас „Мото-Пфое”.

В унисон със съвременните изисквания, Discovery е оборудван с множество нови технологии, които улесняват живота. Всъдеходът е оборудван с до девет USB входа, шест 12-волтови контакта за зареждане и интегрирана в автомобила 3G WiFi точка за до осем устройства. Полуавтономната технология за безопасност осигурява спокойствие на семейството. Новият SUV има най-добрият в класа капацитет за теглене на прикачен товар от 3,5 тона и система при трудни маневри на заден ход с ремарке. Още от самото начало Discovery е проектиран да позволи на клиентите на Land Rover да следват начина на живот, който желаят.

Фирмената хромирана радиаторна решетка е съчетана със светодиодни фарове с U-образна форма на LED.

Първоначална идея за новия Land Rover Discovery беше разкрита с прототипа Discovery Vision Concept на автосалона в Ню Йорк през 2014 година. При дебюта си концепцията показа бъдещата посока за цялото семейство Discovery и представи радикалната отправна точка за най-функционалния всъдеход на Land Rover. Революционният дизайн придава на Discovery динамичен външен вид с изискани повърхности и прецизно конструирани детайли, създадени да въздействат на клиентите на емоционално ниво. Строгите прави линии и ъгли са останали в миналото, сега дизайнът е стремителен и обтекаем, като по-малкия брат Discovery Sport. Фирмената хромирана радиаторна решетка е съчетана с наклонени фарове, които могат да бъдат изцяло светодиодни. Под мускулестите арки на калниците са големите колела с алуминиеви джанти с диаметър от 19 до 22 инча.

Задните стойки на покрива са силно наклонени, а контурите на каросерията са по-плавни и заоблени.

Задните стойки на покрива са с по-голям наклон, а контурите на каросерията са станали по-плавни и заоблени. Семейството на Discovery винаги е притежавало приключенски дух и новият модел представлява впечатляваща интерпретация на 27-годишното наследство на Discovery и практична същност с изискан дизайн, която отдава почит на предшестващите модели без да бъде ограничавана от тях. Запазените детайли на дизайна включват стъпаловидната линия на покрива с чупка по средата, която отличава всяко от четирите предишни поколения на Discovery и осигурява елегантно решение на практични нужди. Опционалният пакет Dynamic Design придава на новия Discovery по-решителен, стремителен външен вид с детайли като контрастен покрив, атлетичен дизайн на броните, луксозна кожена тапицерия и вдъхновени от спорта волан и педали, които го открояват от останалите модели.

На централната конзола е 10-инчовият сензорен екран на мултимедийната система InControl Touch Pro.

Интериорът на новия Land Rover Discovery глези клиентите с избор от богата гама луксозни материали, включително тапицерия от кожа Windsor и естествени дъбови фурнири. Ограниченото издание на модела First Edition демонстрира най-доброто от интериора. Само 2400 броя от новото Discovery в световен мащаб са налични с ексклузивни характеристики, включително уникални гравирани детайли върху алуминиевите покрития за вратите и таблото, уникални емблеми, смели цветови решения и цялостен пакет стандартно оборудване. В новия всъдеход има място за седем пасажера, като 95 от 100 възрастни човека седят удобно и на най-задните седалки, осигурявайки пълна гъвкавост на интериора. И двете седалки на третия ред съдържат точки за прикрепване ISOFIX, така че семействата имат свободата да поставят детските седалки на най-подходящото място при всяко пътуване. Стъпаловидният профил на покрива оптимизира пространството за главата на пътниците, пътуващи на третия ред седалки. Той също позволява амфитеатрално разположение на седалките в Discovery, при което всеки ред седалки е разположен по-високо от предния.

Седалките за водача и пътника са с отопление и охлаждане, а масажът е полезен при дълги пътувания.

Новият всъдеход въвежда за първи път в света технологията за интелигентно сгъване на седалките, която позволява на хората да конфигурират наново втория и третия ред седалки с минимални усилия, като използват бутоните отзад в колата, централния сензорен екран и дори дистанционно чрез приложение за смартфон като част от услугите информационно-развлекателната система InControl Touch Pro. Всичките три реда седалки се предлагат с отопление, като за първия и втория ред има отопление и охлаждане, а функцията за масаж се предлага за водача и пътника отпред за комфорт при дълги пътувания. Технологията за автоматично регулиране на височината на достъпа снижава автомобила с до 40 мм когато пътниците се готвят да влязат или излязат от автомобила.

Задните седалки могат де се местят напред и назад в интервал до 160 мм, за да освободят повече място.

Високо върху централната конзола в новия Land Rover Discovery е позициониран 10-инчовият сензорен екран на информационно-развлекателната система InControl Touch Pro. Интуитивната система е позволила на дизайнерите на Land Rover да намалят броя превключватели върху конзолата с 30% и да постигнат изчистен и подреден външен вид. Кристално ясните графики и лесните за ползване менюта включват най-новите технологии за навигация и забавление, включително навигация от врата до врата, която може да сподели насоките със сдвоен смартфон, за да помогне на клиентите да завършат пътуването пеша. Безпроблемната свързаност с оперативните системи iOS и Android се комбинира с дигитална аудиосистема Meridian с 14 високоговорителя и допълнителен субуфер, както и с 3G WiFi.

Багажникът е с товарен обем 1231 литра зад втория ред седалки и има праг за сядане, който издържа до 300 кг.

Освен че качва 7 пътника, новото Discovery има огромен багажник с капацитет на товарене до 2500 литра при използване на две места или до 1231 литра зад втория ред седалки. Дори при използване на всичките 7 места, остава пространство за багаж с обем 258 литра. В салона има и множество ниши за дребни предмети, като редица удобни решения за съхранение на вещи. Квадратното пространство на централната конзола събира до четири iPad-а или две бутилки.

Discovery преодолява особено труден терен, благодарение на увеличения пътен просвет, достигащ 283 мм.

Новият Land Rover Discovery се задвижва от динамични и икономични бензинови и дизелови двигатели, съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия на ZF. Най-икономичен и екологичен е 4-цилиндровият 2,0-литров турбодизелов двигател Td4 с мощност 180 к.с., който отделя емисии на СО2 от едва 159 г/км. По-мощният 4-цилиндров дизелов мотор Sd4 е с двоен турбокомпресор и произвежда 240 к.с. Благодарение на впечатляващия въртящ момент от 500 Нм при едва 1500 об/мин, моторът е отзивчив и много еластичен, като тегли много добре новото Discovery дори с 4 човека и багаж на борда. Ако искате да се насладите на още повече тяга и приятен звук от двигателя при ускорение, най-добре изберете 3,0-литровия 6-цилиндров турбодизелов агрегат TdV6 с мощност 258 к.с. и огромен максимален въртящ момент от 600 Нм, наличен в интервала от 1750 до 2250 об/мин. В комбинация с плавно работещата и бързо откликваща 8-степенна автоматична трансмисия, този вариант на задвижване превръща Land Rover Discovery в спортен SUV и го ускорява от 0 до 100 км/м за 8,1 секунди. Ако и това не е достатъчно, британците предлагат Discovery с модерен бензинов 3,0-литров V6 двигател Si6 с механичен компресор с мощност от 340 к.с. и максимален въртящ момент 450 Нм, за да осигури спортна динамика и спринт от място до 100 км/ч само за 7,1 секунди. Динамиката на пътя е подобрена от издръжливата и олекотена с 480 кг алуминиева архитектура. Модерното интегрално задно окачване предоставя отлично управление без да прави компромис с високия комфорт на возене, характерен за поколенията Discovery.

Моделът е способен в пресечен терен, благодарение на големите ъгли на атака от 34 градуса отпред и 30 отзад.

Новият Land Rover Discovery запазва добре известната проходимост на всякакви терени, благодарение на комбинацията от отлична офроуд геометрия и модерни технологии, като същевременно подобрява своята всекидневна функционалност. Пътният просвет е увеличен с 43 мм до 283 мм, а максималната дълбочина на газене е увеличена с 20 см до 90 см и осигурявайки ненадмината увереност при справяне както с подгизнали писти, така и с наводнени пътища. Отличната проходимост на новото Discovery на всякакви терени е лесна за постигане дори от неопитни водачи. Системата с много режими Terrain Response 2 на Land Rover оптимизира редица настройки, от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките, за да отговори на условията на шофиране с едно завъртане на въртящия се селектор и дори може автоматично да избере оптималната настройка, ако водачите не са сигурни кой е най-добрият избор.

Под капака е 3,0-литровият турбодизелов двигател V6 с 258 к.с., който радва със звука си и работи плавно.

Land Rover Discovery 3.0 TdV6 First Edition

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

258 к.с. макс. мощност при 3750 об/мин

600 Нм въртящ момент при 1750-2250 об/мин

8,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

209 км/ч максимална скорост

7,2 л/100 км среден разход на дизел

189 г/км емисии на СО2

160 190 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.