БДЖ има да плаща 360 млн. лв. борчове до края на 2017 г.

Започват спешни ремонти на малките гари

Агенция Монитор - неделя, 12-02-2017 - 14:16

Министър Алексиев инспектира Подуяне и Централната гара - София

Спешни ремонти на малките жп гари нареди служебният транспортен министър Христо Алексиев. Той направи в неделя проверка на гара Подуяне и е установи, че перонът се намира в изключително лошо състояние, поради което се налага незабавен авариен ремонт. Ще бъде направена и ревизия на течовете, осветлението и отоплението.

Алексиев направи и изненадваща инспекция на Централната жп гара в столицата, на която присъства и новият генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) Красимир Папукчийкси.

Въпреки основния ремонт, завършен през април миналата година който претърпя най-голямата гара в страната, експертите са констатирали няколко

 

нередности свързани с хигиената и поддръжката й

 

За това Алексиев е поискал пълна информация за почистваща фирма, която отговаря за хигиената. Ако обаче няма подобрение ще бъдат налагани финансови санкции, бе категоричен ресорният министър, съобщават още от ведомството.

Освен лошата хигиена на Централна жп гара в София са били забелязани и течове, които следва да бъдат отстранени от фирмата извършила ремонта, в рамките на гаранционните срокове.

Цялото подновяване на съоръжението в столицата отне близо две години и струва 61 млн. лева. Това е и първата обществена сграда, изцяло оборудвана с водещи ивици за незрящи хора по пода, които свързват всички ключови обекти. Изпълнени са евроизискванията да има парапети и за малки деца, и хора с увреждания.

 

Пероните бяха изцяло обновени

 

и с нови козирки. В момента информационните табла излъчват информация на български и английски, но аудиосъобщенията са само на родния ни език.

В сградата, на мястото на гишетата за пратки, вече има спортна зала и фитнес, на горния етаж детски кът и място за хранене с мозайка от старите жп архиви.

Основен ремонт на Централна гара не бе правен от 1974 г., когато е открита. Само през 2003 г. пространството пред гарата бе освежено, но други по-сериозни ремонтни дейности не бяха правени от 40 г.

По-рано през деня бившият директор на БДЖ Владимир Владимиров заяви пред Би Ти Ви, че дружеството има нужда от сериозна държавна намеса и инвестиции в нови влакове. През 2009 г. БДЖ имаше дългове от стотици милиони, разходи по кредитори, дела и лихви. От железниците излязоха над 600 млн. лв., а

 

задлъжнялостта днес е около 445 млн. лв.

 

БДЖ вече няма ресурс да заделя тези средства”, бе категоричен Владимиров.

Той допълни, че само дълговете на „Пътнически превози” са около 360 млн. лв. и трябва да се платят тази година. За да работят служителите в адекватни условия на труд пък са нужни нови 5-10 млн. лв.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.