Снимка: GE Aviation

Самолетен двигател с 35% принтирани части

Агенция Монитор - понеделник, 07-11-2016 - 11:53

3D печатa измина дълъг път от сертифицирането на първата принтирана част за самолет. General Electric Aviation е стигнал още по-далеч в развитието на своя Advanced Turboprop (ATP) двигател за едномоторния самолет Cessna Denali (Чесна). Компанията е завършила изпитанията на демонстрационния двигател, на който АТР ще се базира и е изработен с повече от 35% 3D отпечатани части. Според GE това е довело до 5% намаляване на теглото и 1% повишение на горивната ефективност.

АТР произлиза от демонстриращия технологията двигател, наричан a-CT7 използващ части отпечатани в авиационния център на GE, Additive Development Center  (ADC) в Синсинати, Охайо. Проектиран, изграден и тестван за 18 месеца, a-CT7 използва вместо 900 стандартно изработени части, 16 принтирани части, което се равнява на 35% отпечатани части, което е нов рекорд в авиацията.

Когато бъде завършен, АТР ще разполага с 1240 к.с. и ще има 855 стандартни части, от които 12 отпечатни, като маслен резервоар, лагерни кутии, рамки, изпускателна кутия, горивната линия, топлообменници и други. GE Aviation твърди, че АТР ще използва 20% по-малко гориво, а ще разполага 10% повече мощност в сравнение с подобни двигатели.

Предимството на 3D печата е, че прототипа на двигателя може да бъде изграден много по-бързо. GE Aviation казва, че тестовете за горивната система на ATP били завършени шест месеца по-рано, като горивната линия била отпечатана за два дни. Това означава, че има по-малка необходимост от компютърни модели и позволява по-бързо двигателя да бъде разработен и тестван, като времето от първоначалния дизайн до крайния продукт се намалява. В допълнение, частите, използвани могат да бъдат със самостоятелен, по-прост дизайн.

”При стандартно произведените части и монтаж, традиционно се използват болтове, заварки или други начини за свързване на частите, което добавя тегло към двигателя”, казва Гордън Фолин, инженерен мениджър за ATP в GE Aviation. „При АТР, допълнително намаляваме теглото чрез премахване на тези, свързащи елементи, като същевременно се подобрява дизайна на частите.”

 



GE Aviation казва, че изпитанията първия напълно готов двигател ATP ще започнат в края на следващата година, като последната версия ще използват още повече принтирани части.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.