Новият T-Roc e позициониран като по-малък брат на високопроходимите Touareg и Tiguan.
Снимки Volkswagen

Volkswagen T-Roc е не само за млади хипстъри

Денислав Стоянов - понеделник, 20-11-2017 - 08:44

Компактният SUV е технологичен, но и изненадващо добър за шофиране

Германският автомобилен гигант Volkswagen сякаш се забави с пускането на своя компактен кросоувър и позволи на конкуренцията да заеме позиции в този растящ сегмент, така че сега ще трябва сериозно да се пребори за лидерската позиция, която подхожда на марката. На автосалона във Франкфурт през септември Volkswagen представи новият компактен SUV, наречен T-Roc. Месец по-късно моделът дебютира и у нас на изложението в София. От Volkswagen позиционират T-Roc като компактен SUV за млади хипстъри, живеещи в града, но у нас пазарът е по-различен и моделът ще се купува от хора, които имат над средните доходи.

Новият T-Roc се превръща в логично продължение на гамата от високопроходими модели, започната с Touareg и Tiguan, позициониран като техен по-малък брат. С дължина от 4,23 метра и широчина от 1,82 метра, новият T-Roc е значително по-къс от Tiguan. Неговата форма по-скоро напомня на стандартен хечбек, отколкото на SUV. Междуосието от 2,59 метра също е близо до Golf и в това няма нищо чудно, защото под каросерията му се намира модулна платформа MQB.

Дизайнерите са използвали двуцветна украса, с която собственикът може да подчертае своя характер.

На външен вид Volkswagen T-Roc привлича погледа със стилната си предница с впечатляващи светлини, изпълнени в съответствие с най-новите модни тенденции, които практически нямат почти никаква прилика с технологичния донор Golf. Дизайнът на задната част е вдъхновен от флагмана Arteon, като покривът плавно се спуска към задното стъкло. Арките на колелата и защитната облицовка на калниците придават на T-Roc мощен вид на кросоувър.

За да привлече нови клиенти, освен уникалната форма на каросерията на Т-Roc, дизайнерите от Volkswagen са използвали двуцветна украса, която в момента е много популярна и подчертава индивидуалния характер на своя собственик, подобно на Audi Q2. Благодарение на двуцветното оформление, Т-Roc ще стане доста популярен сред автомобилите в компактния клас и ще се откроява сред останалите в съответствие с духа на времето.

Арките на колелата и защитната облицовка на калниците придават на T-Roc мощен вид на кросоувър.

Новият Volkswagen T-Roc облекчава своите пътници, тъй като сядането в салона става бързо, лесно и естествено. Пред очите на водача се открива яркият кокпит, който след първия момент на изненада, повече не предизвиква допълнителни въпроси. Типично за автомобилите на Volkswagen, всичко има ясна структура и се намира на най-логичното място, за да осигури максимален комфорт при управление. На централната конзола се намира 8-инчовият сензорен екран, а от двете му страни са двата добре познати въртящи се регулатора, с които много удобно се управлява информационно-развлекателната система.

В яркия кокпит всичко е ясно и се намира на най-логичното място, за максимален комфорт при управление.

Водачът и пътниците в T-Roc разполагат с широк обхват на свързаност, благодарение на функциите на информационно-развлекателната система Discover Media с 8-инчов екран със сензорно управление. Тази система може да се допълни с функциите на App Connect с приложенията MirrorLink, Apple CarPlay и Android Auto, които я правят напълно съвместима със смартфона на водача. За пълна съвместимост със смартфон, T-Roc предлага и допълнителна система за свързване със смартфона на водача, благодарение на която мобилният телефон може да се зарежда безжично. Има и голямо разнообразие от пакети, с които можете да обновите информационно-развлекателната система.

На задните седалки могат да седнат пътници с ръст до 1,95 метра, без главите и колената им да опират.

Има пакет с функция за спешно повикване, автоматичен сигнал и обаждане при инцидент. Също така можете да получавате онлайн информация за конкретни дестинации, цените на горивата и местоположението на бензиностанции, състоянието на трафика и прогнозата за времето.

Интериорът на T-Roc изглежда свежо и подредено. За водача и пътника до него има достатъчно пространство, централната конзола е леко обърната към водача и създава приятно усещане, като улеснява четенето на информацията от централния екран. На задните седалки могат да седнат пътници с ръст до 1,95 метра, без главите и колената им да опират. Обемът на багажника е над обичайното ниво за компактен SUV, тъй като побира 445 литра в стандартно състояние и 1290 литра при сгъване на задните облегалки.

Обемът на багажника побира 445 л в стандартно състояние и 1290 литра при сгънати задни облегалки.

Новият Volkswagen T-Roc изглежда мощен и спортен. Най-напред тествам модела с 2,0-литров дизелов двигател с мощност 150 к.с. и въртящ момент 340 Нм. Двигателят е комбиниран със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител и задвижване на четирите колела 4Motion. Приятна изненада е, че дизеловият мотор работи спокойно и тихо, но в същото време достатъчно добре ускорява компактния T-Roc. Максималният въртящ момент от 340 Нм се постига при 1750 об/мин и позволява бодро ускорение от място до 100 км/ч за 8,4 секунди. Седалките са поставени значително по-високо от тези в Golf, което дава добър обзор.

Воланът реагира отлично и T-Roc се управлява прецизно в завоите, без да се налага допълнително завиване.

Воланът има отлична реакция, така че водачът да може да управлява T-Roc много прецизно в завоите, без да се налага допълнително въртене при завиване. Ходовата част на този компактен SUV е доста твърда, но в режим Comfort на адаптивните амортисьори, новият T-Roc вози значително по-приятно и комфортно. Предлагат се и пет различни режима на шофиране - Eco, Comfort, Normal, Sport и Individual.

При необходимост от бързо ускорение автоматичната скоростна кутия DSG сваля до четири предавки и колата се втурва напред като изстреляна с лък. При лежерно шофиране трансмисията неусетно превключва предавките, без да тревожи водача и пътниците с тласъци.

Дизайнът на задната част е вдъхновен от флагмана Arteon и покривът плавно се спуска към задното стъкло.

Ако се притеснявате за бъдещето на дизеловите двигатели, което у нас едва ли ще бъде застрашено, може да изберете Volkswagen T-Roc с 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор 2.0 TSI със система за задвижване на четирите колела 4Motion. Мощността на бензиновия двигател е 190 к.с. и в спортен режим зависи преди всичко от натискането на педала на газта. Въртящият момент от 320 Нм е наличен в огромен интервал от 1500 до 4180 об/мин, така че компактният T-Roc с тегло 1495 кг е много по-добър в динамиката. Това впечатление се потвърждава и от времето, необходимо за ускорението от място до 100 км/ч – само 7,2 секунди.

С ярките си цветове и контрастен покрив, Т-Roc се откроява сред останалите модели в компактния клас.

Освен това бензиновият турбомотор има и много по-добър звук. След 4500 об/мин двигателят работи доста силно и много импулсивно тегли T-Roc дори и при изкачване по планински път. И при бензиновия двигател кутията с двоен съединител работи перфектно. При рязко ускорение компактният SUV сякаш прави скок напред, а при равномерно засилване предавките се редуват нагоре неусетно. В тази конфигурация T-Roc не само изглежда спортен на външен вид, но също така демонстрира и спортен характер на движение. Накрая става ясно, че T-Roc е не само компактен SUV за млади хипстъри, живеещи в града, но и кола с изненадващо добри характеристики на шофиране за хора от всички възрасти.

Окачването е твърдо, но в режим Comfort на адаптивните амортисьори, T-Roc вози доста по-комфортно.

На нашия пазар цената на Volkswagen T-Roc стартира от 33 895 лева за базовия модел. По-интересни са моделите във версиите Design и Sport. От 2018 г. към тях ще се предлага и във вариант R-Line за екстериора и интериора. Линията Design има 17-инчови алуминиеви джанти, калници със сребристи защитни панели, хромирана врата, удобни седалки, система за разпознаване на умората на водача, бяло осветление и светлина за четене с възможности за изключване. Компанията Volkswagen предлага на своите клиенти възможност за избор на много цветове - 10 цвята за основната част на каросерията и 4 цвята за покрива.

Благодарение на задвижването на четирите колела 4Motion, кросоувърът се движи с лекота по черен път.

За интериора също се предлага избор от четири цвята - кафяво, синьо, оранжево и жълто, за арматурното табло и декоративните елементи. Моделът T-Roc в модификация Sport е оборудван с тонирани задни прозорци и задни светлини, фарове за мъгла, 17-инчови джанти в два цвята, спирачни апарати лакирани в червено, спортни комфортни седалки, както и черно покритие на тавана и алуминиеви педали.

В изпълнението Sport кросоувърът  изглежда е по-скромен, тъй като декоративните елементи са предимно сиви. Като опция се предлагат LED фарове и кръгли дневни светлини, които в същото време са и показатели за завой. В базовата версия има 16-инчови джанти, климатик, LED стопове и информационно-развлекателна система с 6,5-инчов сензорен екран.

От 2018 г. към двете основни версии Design и Sport ще се предлага и вариант R-Line със спортен дизайн.

Що се отнася до спомагателните системи, Volkswagen T-Roc използва разширена система за сигурност, в която има почти всичко, от което има нужда водачът, като системата Front Assist с функция за аварийно спиране в града и разпознаване на пешеходците, системата за аварийно спиране, предотвратяваща множество сблъсъци и система за проследяване на пътната маркировка. Освен това можете да получите допълнително адаптивен круйз-контрол, работещ в интервала от 30 до 210 км/ч, система с камера за разпознаване на пътните знаци, система за смяна на лентата, система за автономно паркиране и др. Комбинацията от обзавеждане и задвижване превръща новия Volkswagen T-Roc в много комфортен, просторен и добре оборудван модел в областта на свързаността и индивидуализацията.

Турбодизеловият двигател 2.0 TDI с мощност 150 к.с. е комбиниран със 7-степенна скоростна кутия DSG.

Volkswagen T-Roc 2.0 TDI BMT DSG 4Motion

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. максимална мощност при 3500-4000 об/мин

340 Нм въртящ момент при 1750-3000 об/мин

8,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,1 л/100 км среден разход на дизел

134 г/км емисии на СО2

50 175 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.