Радиаторната решетка е оформена като усмивка, а фаровете са с оригинални C-образни дневни LED светлини.
Снимки Любомир Асенов

Renault Megane e различен от всички конкуренти

Денислав Стоянов - неделя, 28-02-2016 - 18:00

Четвъртото поколение на модела се откроява с динамичен дизайн и високи технологии

Точно 20 години след лансирането на първия Megane, който замени популярното Renault 19, французите пуснаха новия играч в C-сегмента в лицето на четвъртото поколение на модела. За да направят успешен автомобил, който да стане силен конкурент в сегмента на Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra, инженерите от Renault са решили новият Megane да бъде различен. И наистина, четвъртото поколение на модела е различен от всички останали конкуренти. Новото Renault Megane се откроява в класа на компактните автомобили с динамичния си дизайн и технологии, характерни за по-високия сегмент. Динамичната стойка се базира на добре балансирани пропорции. Моделът е построен на новата модулна платформа CMF, която се използва от флагмана Talisman.

Широките „рамене” са подчертани от тънките и издължени извити светлини, стигащи почти до логото на задния капак.

Новият Megane е пораснал с 64 мм на дължина до 4359 мм, а в междуосието са добавени 28 мм до 2669 мм. Широчината е набъбнало до 1814 мм, а височината е смалено до 1447 мм. Освен това новият Megane е с около 75 кг по-лек от своя предшественик и в базовата версия тежи само 1180 кг. Megane носи новата дизайнерска идентичност на Renault. Промените се виждат още при първия поглед на колата. Дизайнът на Megane е станал по-изразителен и ярък. Във външния вид преобладават плавните раздути повърхности. Широката радиаторна решетка е оформена като усмивка, украсена с голямото лого на Renault. Продълговатите фарове са допълнени с оригинални C-образни дневни LED светлини, а в по-високите версии фаровете са изцяло светодиодни.

Линията на прозорците прави малка чупка в областта на задните врати, а на върха на багажната врата има масивен спойлер.

Линията на прозорците сега прави малка чупка в областта на задните врати. Капакът и двете странични повърхности са по-релефни, а задните калници са силно разширени. Широките „рамене” са подчертани от тънките и издължени извити светлини, стигащи почти до логото на задния капак. На върха на багажната врата има масивен спойлер, който засилва спортното излъчване на Megane.

На централната конзола като опция се предлага 8,7-инчов вертикален сензорен дисплей на мултимедийната система R-Link 2.

В салона на Renault Megane съществено са подобрени материалите и покритията. Осветяването се извършва с помощта на светодиоди, като можете да изберете един от пет цвята. В най-скъпите версии скалите на скоростомера и оборотомера са изведени на LCD екран, а показателите за нивото на горивото и температурата на двигателя са аналогови. На наклонената централна конзола е поставен 7-инчовият хоризонтален сензорен екран на мултимедийната система R-Link 2. Благодарение на него превключвателите на блока на аудиосистемата и климатичната инсталация са малко, а свикването с тях не отнема много време. Като опция се предлага 8,7-инчов вертикален дисплей, наподобяващ таблет.

На втория ред пространството за краката с увеличено, а над главите има достатъчно място за пътници с ръст до 1,90 м.

Зад волана на новото Renault Megane могат да се настанят удобно хора с всякакъв ръст, тъй като кормилната колонка и седалката на водача се регулират в широки интервали. Предните седалки са меки и удобни, като обгръщат пътниците с максимален комфорт и опора, гарантирани чрез използването на пяна с двойна гъстота. Между тях е поставен удобен подлакътник с отделение за вещи. На втория ред пространството за краката с увеличено с 20 мм, а над главите има достатъчно място за пътници с ръст до 1,90 м. Салонът на Megane е станал по-широк в областта на рамената, но въпреки това отзад все още ще е по-удобно за двама пътници. Обемът на багажника в нормално състояние е 434 литра, а със сгънати задни седалки достига 1247 литра.

Първоначално всички налични двигатели са оборудвани с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и система Start-Stop за изгасване на мотора при спиране. Гамата започва с 1,2-литров бензинов турбодвигател с мощност 130 к.с. при 5500 об/мин. Въпреки скромния си работен обем, максималният въртящ момент от 205 Нм осигурява на колата ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,6 секунди и динамичен начален спринт. 6-степенната ръчна скоростна кутия работи точно и се отличава с прецизно превключване на предавките. При своевременна смяна на скоростите моторът ускорява бодро Megane, а средният разход на гориво е в рамките на 5,5-6,0 л/100 км.

Ако икономичността е на първо място, трябва да обърнете внимание на дизеловите двигатели. При 1,5-литровия турбодизел със 110 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия разходът в комбиниран цикъл е само 3,3 л/100 км. Същият двигател се предлага в комбинация и с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC, която е много подходяща, ако шофирате основно в града, където Megane харчи около 4 литра на сто. Ако е необходимо, автоматикът може свали няколко предавки наведнъж, въпреки че реакциите му не са прекалено бързи. Ако път ще шофирате основно по магистрали и обичате по-динамичното движение, за вас е Megane с 1,6-литровия турбодизел, който развива 130 к.с. Благодарение на въртящия момент от 320 Нм още при 1750 об/мин, той е най-пъргавият към момента и ускорява хечбека от 0 до 100 км/ч за 10 секунди. Ако това ви се струва недостатъчно, ще трябва да изчакате още малко за версията GT, която ще се предлага с по-мощни двигатели – битурбодизелов със 165 к.с. и турбобензинов с 205 к.с.

Традиционно Renault Megane поставя на първо място комфорта, затова окачването е меко и неравностите се поглъщат без сътресения. Сцеплението с пътя е отлично, а страничните наклонявания на купето в острите завои са минимални. Кормилното управление с електрически сервоусилвател с променливо усилие е по-остро и директно, а воланът „натежава” с увеличаване на скоростта. Шумоизолацията е подобрена и в салона е станало по-тихо. Благодарение на системата Multi-Sense водачът може да избира един от петте режима на работа – Sport, Normal, Comfort, Eco и Perso. В режим Sport се включва звуков синтезатор, който пресъздава мощен рев на 6-цилиндров бензинов двигател.

Новото Renault Megane вече се продава в България на цени от 29 990 лева, като се предлага в три нива на оборудване.

Новото Renault Megane вече се продава при дилърите на марката в България. У нас цените на хечбека започват от 29 990 лева. Автомобилът се предлага в три версии на оборудване. Базовата Life включва круйз-контрол с ограничител на скоростта, система за помагане при потегляне по наклон и отопляеми странични огледала. Нивото Zen добавя към базовото оборудване карта за безключов достъп и стартиране на двигателя, задни електрически стъкла и кожен волан. Нивото Intens добавя двузонов автоматичен климатик, сензори за дъжд и светлина, сензор за паркиране отзад, автоматична ръчна спирачка, система Multi-Sense и мултимедийна система R-Link 2 със 7-инчов сензорен цветен дисплей.

 

Renault Megane dCi 130

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

130 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин

320 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

10,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

199 км/ч максимална скорост

4,0 л/100 км среден разход на дизел

103 г/км емисии на СО2

42 990 лева цена на модела

 
 
Тагове:  Renault

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.