Новият Scenic е качен на 20-инчови алуминиеви джанти и се предлага с ярки цветове на купето и черен таван.
Снимки Renault

Renault Scenic променя визията за миниван

Денислав Стоянов - сряда, 09-03-2016 - 18:00

Комбито Megane Grandtour е удължено за повече пространство и голям багажник

На автомобилното изложение в Женева се състоя световната премиера на четвъртото поколение на компактния миниван Renault Scenic, както и на новото комби Megane Grandtour във версията GT. Дизайнът на новото Renault Scenic променя традиционните възприятия за компактните ванове, тъй като моделът е с увеличени размери в сравнение с предишното поколение, оборудван е с 20-инчови алуминиеви джанти за всички нива и за първи път в този сегмент се предлага с цвят на купето в два тона.

На автосалона в Женева Карлос Гон - президент и изпълнителен директор на групата Renault представени новия Scenic.

Визията на новия Scenic бележи голяма промяна, благодарение на по-ниската линия на покрива, по-дългото междуосие и по-късия заден надвес в сравнение с предшественика си. Неговият флуиден силует, широки рамене и странична линия, издигаща се към задницата, придават усещане за динамика. По-широките следи отпред и отзад и големите колела, позиционирани в четирите ъгъла на автомобила, създават стабилна стойка. Минивънът може лесно да се трансформира, благодарение на плъзгащата се централната конзола, както и на автоматичната система за сгъване на задните седалки само с едно натискане на бутон.

Новият Scenic прилича на кросоувър с увеличен просвет, намален заден надвес и големи 20-инчови колела.

Новият Scenic е оборудван с разширен списък от системи за подпомагане на водача, включително активна система за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, която вече е включена в стандартното оборудване. Новият Scenic е получил модерно технологично оборудване, включващо системата Multi-Sense, която регулира работата на адаптивните амортисьори, кормилното управление, двигателя и трансмисията. На борда водачът и пътниците разполагат с всички функции на мултимедийната система R-Link 2 с 8,7-инчов екран на централната конзола и цветен дисплей на предното стъкло.

За първи път новият Scenic ще се предлага с дизелово-електрическа хибридна система Hybrid Assist.

Новото Renault Scenic се предлага с модерни двигатели, като бензиновите са два с мощност 115 и 130 к.с., а дизеловите мотори са с обем 1,5 литра с мощност 95 или 110 к.с., и 1,6 литра със 130 или 160 к.с. Стандартната скоростна кутия е 6-степенна механична, а като опция се предлага 6-степенна автоматична с двоен съединител EDC за мощните дизели и 7-степенна автоматична EDC за дизеловата версия със 110 к.с. За първи път новият Scenic ще се предлага с дизелово-електрическа хибридна система Hybrid Assist, която съчетава комбинация от турбодизелов агрегат и електромотор. Новият 7-местен вариант Grand Scenic ще бъде представен пред следващите месеци.

Версията Megane Grandtour GT е със спортни брони, предпазна мрежа на радиаторната решетка и релефен дифузьор.

На щанда на Renault дебютира и новото комби Megane Grandtour GT, което се отличава от хечбека с нова странична линия, удължено междуосие и по-големия заден надвес. Комбито има и по-дълги задни врати с по-голямо вертикално стъкло и допълнителен страничен прозорец. Линията на покрива е леко скосена и завършва със спойлер на покрива. Версията Megane Grandtour GT е получила спортни брони, релефен дифузьор отзад и хромиран ауспух. Просторният и комфортен интериор предлага няколко варианта за организация на багажа при максимална дължина на товарене в сегмента и обем на багажника от 524 до 1595 литра със сгънати задни седалки.

Комбито Megane Grandtour има по-голям надвес отзад и по-дълги задни врати, както и по-голямо междуосие от хечбека.

Задвижващите агрегати са същите, като при Megane. Бензиновите двигатели са три с мощност 115, 130 и 205 к.с., а дизеловите мотори са с обем 1,5 литра с мощност 90 или 110 конски сили, 1,6 литра със 130 к.с. и 1,6 литра със 165 к.с. Стандартната скоростна кутия е 6-степенна механична, а като опция се предлага 6-степенна автоматична с двоен съединител EDC за дизелите и 7-степенна автоматична EDC за по-мощните бензинови версии. Новото Renault Megane Grandtour GT е първото комби в С-сегмента със системата 4Control с напълно управляемо шаси с четири завиващи колела, което подобрява пътното поведение в завои.

Тагове:  RenaultMegane

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.